Workshop | Hoe krijg ik aandacht in de media?

persbericht

Media-aandacht creëren is te leren:  Hoe zorg je er voor dat jouw nieuws wordt meegenomen door een redactie? Voor bedrijven, sportverenigingen, culturele organisaties en vele anderen is zichtbaarheid belangrijk en media-aandacht helpt daarbij. Maar hoe pak je dat nou het beste aan?

De beste antwoorden krijg je vanuit de bron zelf. In samenwerking met de Zutphense journalist Misha Hofland presenteert Krachtzieners de workshop ‘Hoe krijg ik aandacht in de media?’

Misha Hofland: “Als ervaren freelancer voor onder andere de Stentor krijg ik regelmatig vragen als: Hoe krijg ik aandacht voor mijn nieuwtje of evenement? En: hoe schrijf ik een goed persbericht? Een goed begrip van hoe (regionale) media werken en hoe je aantrekkelijk schrijft kan je kansen op aandacht in die media aanzienlijk vergroten.”

In één avond wordt uit de doeken gedaan:

  • hoe redacties werken
  • hoe je aantrekkelijk schrijft
  • waar een goed persbericht aan moet voldoen

Ter plekke ga je bovendien samen aan de slag met het beoordelen van enkele persberichten en het gezamenlijk bespreken van kansen en mogelijkheden op mediagebied. Na afloop zal de presentatie met enkele handige reminders online beschikbaar worden gesteld.

Na afloop zal de presentatie met enkele handige reminders online beschikbaar worden gesteld.

Wanneer

Maandag 3 november 2014, start om 19.30 uur. Inloop vanaf 19.15 uur. Bij voldoende belangstelling wordt er ook een tweede avond georganiseerd. Mocht je dus mee willen doen, maar op 3 november niet kunnen: laat het ons weten!

Locatie

Bedrijfsverzamelgebouw De Haeve, Waterstraat 5 in Zutphen.

Kosten

€ 30,00 euro per persoon, exclusief BTW. Voor 3 november 2014 over te maken op rekening: NL98 INGB  0006 4907 57 t.n.v. Stichting Werkplaats voor Bezieling onder vermelding van WS6okt- jouw naam

Aanmelden of meer informatie

Meld je uiterlijk 2 november 2014 aan door een bericht te sturen naar: tiara@krachtzieners.nl. Onderstaand contactformulier invullen kan ook.

 

Misha Hofland (1982) is freelance journalist en schrijft voor verschillende landelijke en regionale media. Na een studie journalistiek in Ede was hij enkele jaren werkzaam in het bedrijfsleven. De journalistiek bleef trekken en dus pakte hij zijn oude vak weer op. Zijn oorspronkelijke specialisatie was radio- en televisiejournalistiek, maar inmiddels ligt de focus meer op geschreven media.

Krachtzieners is een initiatief van de Werkplaats voor Bezieling. Bron voor projecten op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo). Krachtzieners biedt advies en hands-on support om jou of je organisatie echt verder te brengen. Voor de kracht van jouw zaak.

Wil je met een team, collega ZZP’ers, vrijwilligers, graag deze workshop volgen? Bij minimaal 8 personen organiseren we deze workshop graag voor je. Dit kan ook op lokatie.

krachtzieners
Krachtzieners is een project van Stichting Werkplaats voor Bezieling.