SEO… Wat wil je ermee? Technisch schrijven om beter gevonden te worden. Nee, niet mijn ding. Voor veel zelfstandigen niet. Hoe zit dat bij jou? Het mooie is dat Google steeds gevoeliger wordt in hun analyses en dat geeft ruimte om gewoon bij je lekkere zelf te blijven én aan SEO te doen. 

5 TIPS:

1. Zet je merk op één

Vergeet Google. Jouw merk is belangrijk. Zorg dat je weet wie je bent, waarom je er bent en voor wie je er bent. Straal dat uit, in alles. Dus ook – en vooral – in jouw unieke taalgebruik.

2. Wees authentiek

Gewoon jezelf zijn, ik heb er al vaker voor gepleit. Maar écht. Spreek op de manier die oprecht bij jou past. Probeer je niet de spreekstijl van je doelgroep aan te meten en laat je ook niet verleiden vooral woorden te gebruiken met een hoog zoekvolume.

3. Wees consistent

Als je als merk jezelf bent, ben je dat niet alleen voor de vorm op de homepage. Wees jezelf op alle detailpagina’s, op alle productpagina’s, op social media en overal waar je nog meer van je laat horen. Alleen dan bouw je echt aan een herkenbare en unieke tone of voice.

4. Wees creatief

Oftewel: heb een beetje lef. Durf andere woorden en zinnen te gebruiken. Zeg iets raars of iets waar de lezer misschien van schrikt. Laat zien dat je anders bent dan alle anderen. Val op. En schrijf met plezier.

5. Heb vertrouwen

In je merk. In je doelgroep. En in Google. De zoekmethodes zijn nu al zo onbevattelijk slim en worden iedere dag slimmer, dat Google je vanzelf weer weet te vinden.

Aan de praat over de kracht van jouw zaak in de wereld? Neem contact met me op: tiara@krachtzieners.nl

[met dank aan tips van Frankwatching]