Eén van de grootste problemen van ondernemers is dat ze 2 hoofdzakelijke taken hebben in hun bedrijf. Deze 2 taken kunnen elkaar gaan belemmeren. 

De taken zijn: 

1. het leveren van een dienst

2. het profileren en marketen van deze dienst 

Het leveren van je dienst kost vooral tijd. Je profilering en marketing kost ook veel tijd. 

De combinatie blijkt in de praktijk vaak teveel gevraagd waardoor 1 van beide erbij in gaat schieten. Zonde van de kracht van je zaak! 

En dan zijn er ook nog een heleboel andere dingen waar je graag tijd en aandacht voor wilt; gezin, vrienden, ontspanning, ontwikkeling, etc…

Hoe kun je dit nou vanuit meer ontspanning anders aanpakken? 

Een manier is: denk vooruit en breng structuur aan. In je profilering en marketing kun je dit heel goed doen en je sociale media voor je laten werken. Je visie vormt de focus in het delen van jouw ‘waarom’ en wat dit voor jouw klanten aan toegevoegde waarde heeft. Dit is je content. Heel concreet. Er ontstaat een content kalender die je vooruit kunt inplannen. Dus wanneer je ‘in the mood’ bent, ga je hier voor zitten en kun je flink vooruit werken. Daar heb je op andere momenten behoorlijk profijt van. En, actuele berichten kun je tussendoor ook nog gewoon plaatsen natuurlijk. 

Je kunt je content creatie en planning ook uitbesteden. 

Een andere manier is je aanbod van diensten eenvoudig en sterk te maken. Zo hoef je niet telkens opnieuw je aanbod aan te bieden. Ofwel: KIS, keep it simple…

Dit geeft je ruimte om de kracht van jouw zaak optimaal te delen met ne klanten. Zij zullen zeker weten de waarde van jouw aandacht ervaren.

Zij blij, jij blij. Content is king. (Of queen :-)) En jij hebt weer tijd om op je gemak een bakkie te doen met die leuke klant.

Op de homepage kun je gratis een leidraad voor het schrijven van je blogs en artikelen downloaden. Share your wisdom!

Was deze info behulpzaam voor je? Laat je reactie achter, ik hoor het graag!