Hands typing on laptopInhoud ‘rules’ voor Google, die gek is op websites waar met grote regelmaat iets gebeurt. Een statische website is voor Google niet interessant en zal dan ook niet als eerste naar boven komen bij zoekresultaten. Wil je sneller gevonden worden via Google? Zorg dan voor actie op je site. Des te maar actie op je site, hoe hoger Google je zal plaatsen. Maar, hoe je dat doet?

Je hebt ongetwijfeld iets zinvols te delen met de wereld over jouw diensten of producten. Er is zonder meer iets van mooie, leuke, boeiende, inspirerende, praktische of zinnige aard aan  informatie over jouw aanbod of diensten te vertellen. Dit kun je doen in de vorm van blogs.

De kracht van regelmaat 

Door met regelmaat een blog op je website te plaatsen, creëer je actie op je site en zal Google je belonen. Ook je (potentiële) klanten zullen het vast waarderen. Ze leren immers jouw expertise beter kennen.

Licht op je expertise en vakkundigheid

Een blog is een perfecte manier om je expertise en vakkundigheid onder de aandacht te brengen. Je website zelf zal vast informatie over je diensten of producten bevatten, dat is vaak wat algemenere informatie. Een blog leent zich er uitstekend voor om op specifieker zaken te belichten waardoor jouw klant of client weet: hier moet ik zijn.

Jouw blogs helpen niet alleen jouw zaak naar een hoger resultaat in Google, je dient er jouw klant mee. Je geeft kennis waar je klant iets mee kan of waarmee je de weg wijst naar jouw oplossing of invulling van hun behoefte. Win-win!

Herkenning

Ondersteun je blog met ervaringen van je klanten en spreek ook het visuele aan door passende afbeeldingen te gebruiken. Zeker voor het delen van je blogs in social media zijn afbeeldingen essentieel. Zelf vind ik het fijn om mooie foto’s bij een artikel te zien, met name als daar ook mensen op afgebeeld zijn. Maak er een levendig geheel van voor je lezer, dan voelt hij of zij herkenning. Dit schept een band.

De leuke kant

Maak je geen zorgen, je valt je klant of lezer niet lastig met jouw informatie: je geeft iets, je deelt het beste van wat je in huis hebt. Het is natuurlijk wel zaak dat je kwaliteit in je blogs brengt. 3329733_1_320Geef bijvoorbeeld tips, belicht jouw specifieke invalshoek, vertel welk probleem opgelost wordt.

Het leuke van blogs schrijven is dat je je enthousiasme en passie kunt delen, dat je legitieme momenten kunt creëren om te mijmeren over een blogonderwerp en dat je je lezer een klein kadootje meegeeft.

 

Zie je de toegevoegde waarde van bloggen voor jouw zaak, maar…

  • ben je geen schrijfwonder?
  • ben je veel te druk om ook nog te schrijven?
  • weet je niet goed hoe je onderwerpen bepaalt?
  • heb je een structuur nodig om van start te kunnen gaan met bloggen?

Krachtzieners heeft een passie voor de kracht van jouw zaak en kan je hierin ondersteunen. Lees verder op Bloggen, je expertise in zicht voor meer informatie over de mogelijkheden.  Of neem contact op om te sparren en plannen te maken.