geldalsbindmiddelVeel zelfstandigen, zeker in het veld van mensenwerk, vinden het niet altijd even gemakkelijk om geld te ontvangen voor hun diensten. ‘Liever geven, geld is niet het belangrijkste, het is maar een betaalmiddel’. Maar… had je er ook wel eens bij stilgestaan dat geld een bindmiddel is?

‘Gratis’ hoeft een ander niet altijd het beste te dienen. Sterker nog, het kan zelfs andersom werken en de ander totaal niet dienen. Als je ergens voor betaalt, ga je ook een commitment aan. Een totaal ander commitment dan wanneer iets gratis is. Het is heel gezond dat er een goede uitwisseling plaatsvindt. Dat kan natuurlijk ook in de vorm van een wederdienst. Voor wie schroom heeft om het volle pond te vragen voor een krachtige dienst, zou er eens bij stil kunnen staan: geld is een prachtig bindmiddel.

Een bindmiddel dat het doel van jouw bedrijf ondersteunt, want daar gaat het in de kern om: je laten drijven door passie, een visie en waarden die je deelt met de mensen waarvoor jij graag werkt. Door win-win-situaties te creëren plukt iedereen de vruchten: niet alleen je klanten, maar ook je medewerkers, samenwerkingspartners, leveranciers, kortom een web van mensen waarmee en waarvoor jij werkt. Met het eerlijk leiden van jouw bedrijf, hoe groot of klein deze ook moge zijn, of je nu zp’er of mkb’er bent, of in de vorm van een maatschap, zorg je voor ruimte om met elkaar te groeien en vernieuwen.

  • Inspiratie
    • Motivatie: jouw waarom
    • Dienst: waarmee dien je je klant
    • Waarde en / Visie: je richting
  • Realisatie
    • Plan: organisatie, structuur, model
    • Marketing: geld als bindmiddel
    • Actie: de wereld in
    • Voortgang: meten voor inzicht, dat leidt tot
  • Inspiratie

Zo is de cirkel weer rond en kan een volgende fase starten. Het is een doorlopend proces dat steeds afgestemd is op de binnenkant: inspiratie, en weer naar buiten beweegt: realisatie. Er ontstaat een spel van ondernemen dat eindeloos doorgaat en je dicht bij je passie houdt: de kracht van jouw zaak.

Van gedachten wisselen? Laat je reactie achter!

Bron: Krachtzieners.nl

Agenda

Traject | De kracht van mij voor de kracht van jou. Voor de kracht van jouw zaak.

550207_4728544243891_406548547_nWat ga jij in het laatste kwartaal van het jaar nog ondernemen? Welke inspiratie ga realiseren? Welke doelen wil je nog bereiken in 2014? Zijn er nog workshop of lezingen die je wilt organiseren? Hoe is het gesteld met jouw ‘bindmiddel’? Of, is je huisstijl of website wel toe aan iets dat meer past bij de kern van je zaak? Is het al tijd om wat vooruit te kijken naar je richting voor 2015?

Dit traject De kracht van mij voor de kracht van jou omvat 15 uur van mijn expertise die ik inzet voor de kracht van jouw zaak. Geen kant en klare ‘tips & tricks’ die niet aansluiten bij jouw stijl. Juist authenticiteit, jouw unieke kracht en stijl vormen in mijn manier van werken het uitgangspunt; om jezelf zichtbaarder te maken voor de mensen waarvoor je van betekenis wilt zijn. Op een pure manier die past bij jou.

Mijn 15 uur mag je naar wens verdelen over een periode van maximaal 6 maanden. Omdat ook mijn tijd grenzen kent, doe ik dit exclusief voor 10 mensenwerkers 2 x per jaar. Je kunt je nu aanmelden voor de laatste keer dit jaar! Een unieke kans.

Waarmee ik jou kan helpen:

  • bij een specifieke vraag of wens, bijvoorbeeld over een nieuwe of bestaande website, huisstijl of folders
  • een combinatie van Social Media activiteiten,
  • opzetten van blogs over jouw expertise, desgewenst schrijf ik voor je
  • het schrijven van een (ondernemers)plan voor het komende half jaar,
  • smart-sessies om de doelen en wensen die je wilt realiseren ook concreet handen en voeten te geven,
  • je missie / visie verhelderen en doorvoeren in je communicatie-uitingen,
  • uitzoeken welke vorm van pr & marketing bij jou past en hier een concreet plan voor schrijven,
  • als online niets voor jou is maar persoonlijk contact wel, dan organiseren we een lezing of miniworkshop

Is het de hoogste tijd voor de kracht van jouw zaak?

 

6 oktober 2014 | Workshop | Hoe krijg ik aandacht in de media? door Misha Hofland persberichtfreelancer de Stentor o.a.

Hoe zorg je er voor dat jouw nieuws wordt meegenomen door een redactie? Dit is een vraag die je als ondernemer wellicht vaker door je hoofd is gegaan. Hoe pak je dat nou het beste aan? De beste antwoorden krijg je vanuit de bron zelf. In samenwerking met de Zutphense journalist Misha Hofland wordt deze workshop Hoe krijg ik aandacht in de media? mogelijk gemaakt. Maximaal 12 deelnemers, zodat er ruimte voor individuele situaties is.

Uitgebreidere informatie lees je hier: Hoe krijg ik aandacht in de media?

  • Lokatie: Stadscentrum Zutphen, op loopafstand van parking en station.
  • Aanmelden: tot 3 oktober via het aanmeldformulier

 

Er volgt dit najaar een serie Commercie is lekker! Voor jou als je je zaak op het commerciële front verder wilt ontwikkelen en geld nog meer als bindmiddel wilt laten dienen. Voor de kracht van je zaak en zeker ook voor de win-win met jouw klanten of cliënten. Op de hoogte blijven? Vul dan even onderstaand formulier in.